העברת בעלות לכלב


בין אם אימצתם כלב בצורה מסודרת (מעמותה או ממישהו מוכר), ובין אם אימצתם כלב בצורה פחות מסודרת (אינכם מכירים את הבעלים הקודמים), מבחינה חוקית, יש להעביר בעלות כך שהכלב יהיה רשום על שמכם. מעבר לכך שחוקית יש להעביר את הבעלות, הפעולה הזו חשובה כדי שאם חלילה יקרה משהו, יוכלו לסרוק לכלב את השבב ולהגיע אליכם.


אז מה צריך לעשות?

ראשית, אם אינכם מכירים את הבעלים הקודמים, יש לסרוק את שבב הכלב (במידה ויש) ולבדוק על שם מי הוא רשום. ניתן לסרוק שבב אצל כל וטרינר וגם בעזרת קבוצת ״הסורקים״ בפייסבוק. במידה ועולים פרטים, יש לנסות ולאתר את הבעלים הקודמים כדי לוודא שלא מדובר בכלב שאבד, נגנב או ברח ובעליו מחפשים אחריו ומתגעגעים.


לאחר שווידאתם כי הבעלים הקודמים מוכן להעביר את הבעלות אליכם, הנכם מחויבים מבחינה חוקית להעביר דיווח למרכז הארצי לרישום כלבים.

מדובר בתהליך פשוט המתבצע דרך הוטרינר הרשותי וכולל שלושה צעדים פשוטים: 1. מלאו טופס העברת בעלות עם פרטי המוסר ופרטי המקבל (נדרשת חתימה של שני הצדדים). 2. שלחו את הטופס לוטרינר הרשותי באזור המגורים של הבעלים החדש ולוטרינר הרשותי באזור מגורי הבעלים הקודם (למציאת כתובות מייל וטלפונים של וטרינרים רשותיים). חובה לצרף צילום תעודת זהות של מקבל הכלב ושל מוסר הכלב. רצוי לצרף גם רישיון אחרון לאחזקת הכלב (אך לא חובה). 3. תשלום אגרת רישוי ברשות המקומית (מתבצע בעת העברת בעלות או בעת מתן חיסון כלבת). בנוסף, בעת התקשורת עם הבעלים הקודמים, מומלץ מאוד לבקש מהם את שם הוטרינר אצלו טופל הכלב ולפנות אליו לקבלת התיק הרפואי לצורך מעקב בריאותי ומעקב על חיסונים.


לאחר שסיימתם למלא שלבים אלו, הכלב שלכם באופן רשמי :-)

מזל טוב!


1849 צפיות
Kumba